סדרה של טיפים לתזונה נכונה ובריאה:

Page Thumbnail

האוכל שאנו אוכלים זו האנרגיה שלנו! מה שנאכל זה מה שייתן לנו את הכוח לקום בבוקר, להתרכז בעבודה, להיראות חינניים ולהרגיש טוב 😊
מזון שאנו מכניסים לפה ומסיבה מסוימת (ויש הרבה סיבות) אינו מזין אותנו נחשב באופן מיידי לפסולת שגופנו צריך לסלק. לפעמים הגוף יצליח לעשות זאת ולפעמים הפסולת תיתקע בגופנו.

בשבועות הקרובים אעלה בפניכם כמה שאלות לגבי התזונה שלכם ואתן טיפים מתוך התזונה הסינית ומתוך רפואת הרמב"ם הנוגעים לתזונה נכונה ובריאה !

כדאי לעקוב ולשתף כמה שיותר אנשים בידע הכל כך חשוב הזה.

שאלה מספר 1:
מדוע אתם אוכלים את זה כרגע?

האם אתם אוכלים בכדי לספק את התאווה העזה לחתיכת בשר עסיסית או שאתם לא יכולים לעמוד בפני עוגת השוקולד החמה עם גלידת הווניל שמולכם?
האם אתם אוכלים כי זה מעסיק אתכם ומשכיח את כל הצרות?
האם אתם אוכלים כדי לצאת מהדיכאון שאתם נמצאים בו?
האם אתם אוכלים כדי לפצות על משהו אחר שחסר לכם?
האם אתם אוכלים רק משום שמשעמם לכם?
האם אתם רעבים בכלל?

טיפ: אכילה צריכה להיות מודעת ! זיכרו, האוכל שאנו אוכלים זו האנרגיה שלנו !
אז פעם הבאה כשתכניסו משהו לפה, היו מודעים לכך באמת! תשאלו את עצמכם – מדוע אני אוכל/ת את זה עכשיו? האם אני צריך/ה את המזון הזה עכשיו? האם זה עונה לי איזשהו צורך רגשי? האם אני באמת רעב/ה?

 

שאלה מספר 2:

איך אתם אוכלים?

 

האם אתם אוכלים תוך כדי ישיבה נינוחה מול שולחן , עם גו זקוף, נותנים את מלוא תשומת לבכם לאוכל שמונח לפניכם?

האם אתם דואגים ללעוס ולפרק את האוכל שבפיכם לפני שאתם בולעים ומרימים את המזלג פעם נוספת? או שאתם מאלה שטורפים את האוכל בפזיזות בביסים גדולים?

(כבר בפה מתחיל תהליך הפירוק הכימי של פחמימות כמו עמילן וגליקוגן ע"י אנזימי עיכול)

האם אתם אוכלים במקום מסודר, נוח ונקי?

האם אתם אוכלים בחברת אנשים שנעים לכם בחברתם? (אכילה בזמן מתח גורמת לספיגה לא טובה של האוכל)

האם אתם נוהגים לאכול בסלון, בישיבה המכווצת את בטנכם תוך מבט אל מסך הטלוויזיה? (לעיניים תפקיד בהעברת תחושת השובע)

דרך אגב, רובנו התרגלנו לאכול תוך כדי צפייה בטלוויזיה כבר מגיל קטן, כשהושיבו אותנו עם במבה/ עוגיה/ סנדביץ' ביד. (תנסו פעם אחת ללכת לקולנוע מבלי להזמין פופקורן ושתיה ותבינו את רמת ההתמכרות)

האם אתם מנשנשים את ארוחת הבוקר שלכם תוך כדי שאתם מתרוצצים בבית בחיפוש אחר המפתחות לאוטו? או שאולי אתם אוכלים בדרך לעבודה תוך כדי נהיגה? ואפילו תוך כדי רכיבה על האופניים בפארק הירקון? ראיתי גם את זה.

האם אתם קוראים עיתון תוך כדי שאתם אוכלים? או מציצים בטלפון כל רגע?

 

טיפ: שבו בנוח סביב שולחן נקי וריק מדברים שאינם קשורים לאוכל, יחד עם אנשים שאתם אוהבים (ממליצה לעשות לפחות ארוחה אחת משפחתית ביום), התמקדו אך ורק באוכל- נטרלו את כל הסחות הדעת, שימו לב לכל ביס שאתם מכניסים לפה, לעסו טוב והרבה את האוכל בפה, תפנו מספיק זמן לארוחה- אל תמהרו ואל תאכלו בפזיזות.

העניקו לאוכל את הכבוד המגיע לו!

שאלה מספר3:

מתי אתם אוכלים?

 

מתי אתם אוכלים את ארוחת הבוקר שלכם?
האם הפעם הראשונה שאתם מכניסים משהו לפה זה בשעות הצהריים? (כל אלה שקמים מאוחר או אנשים שלא מסוגלים לאכול בבוקר)

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר שתפקידה לספק לנו אנרגיה להמשך היום. על פי הרפואה הסינית, בין השעות 7-11 בבוקר, מערכת העיכול עובדת בשיאה.

האם את ארוחת הצהריים אתם בעצם אוכלים בערב? (דחיתם ודחיתם ודחיתם והופ הגיע ערב)

ומתי אתם אוכלים את ארוחת הערב שלכם?
האם אתם מנשנשים באמצע הלילה? (יצאתם לבלות והזמנתם פיש אנד צ'יפס או שסתם נשארתם ערים עד מאוחר, אכלתם משהו וחצי שעה אחרי זה כבר הייתם במיטה…)
מתי בעצם זו הפעם האחרונה שאתם מכניסים משהו לפה?

3 שעות לפני שהולכים לישון זהו הזמן המומלץ להפסיק לאכול. כך העיכול והספיגה טובים יותר והשינה טובה יותר.
עלינו לקום בבוקר עם תחושת תיאבון לארוחת בוקר ולא עם תחושת מלאות וכבדות עוד מארוחת הלילה שעשינו.

טיפ: אכלו ארוחת בוקר טובה ומזינה, עדיף בשעות הבוקר המוקדמות.
אל תדלגו על ארוחת צהריים גם אם זו ארוחה קלילה.

ואת ארוחת הערב תסיימו לפחות שעתיים לפני שאתם הולכים לישון.
תימנעו מארוחות בלילה, במיוחד אלו שמעוניינים לשמור על המשקל כי בלילה מה שנכנס לרוב נאגר והופך למשקל עודף.

 

טיפים נוספים בימים הקרובים…